Η στόχευση ενός κοινού είναι μία σχετικά απλή διαδικασία. Η στόχευση του ΣΩΣΤΟΥ κοινού όμως, είναι πιο απαιτητική και περίπλοκη. Όμως, δεν είναι αδύνατη ή απρόσιτη.
Θέλετε να στοχεύσετε είδη κοινού με υψηλή αξία με τις διαφημίσεις σας στο Instagram; Αναζητάτε νέες ιδέες; Παρακάτω, θα σας προτείνουμε 8 είδη κοινού που αξίζουν την προσοχή (και επένδυσή) σας!
1. Αποθηκευμένο κοινό
Όταν αρχίζετε να διαφημίζετε σε κοινό το οποίο δεν γνωρίζει πολλά για την επιχείρησή σας, στο Instagram, μπορεί να μην έχετε πολλά δεδομένα για να αξιοποιήσετε. Φυσικά, αυτοί οι δυνητικοί πελάτες είναι νέοι για την επωνυμία σας, επομένως δεν έχουν επισκεφθεί τον ιστότοπό σας, δεν έχουν παρακολουθήσει τα βίντεό σας ή δεν έχουν στείλει στη σελίδα σας στο Instagram ένα μήνυμα (DM) ακόμη.
Αντ 'αυτού, o αγοραστής-περσόνα της επωνυμίας σας είναι ένα καλό εναρκτήριο σημείο. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα χαρακτηριστικά του για να δημιουργήσετε ένα αποθηκευμένο κοινό, το οποίο μπορεί να στοχεύσει αυτούς τους τύπους παραμέτρων:
● Τοποθεσία
● Ηλικία
● Φύλο
● Γλώσσα
Τα αποθηκευμένα είδη κοινού μπορούν επίσης να στοχεύσουν μια μεγάλη λίστα ενδιαφερόντων, συμπεριφορών, επαγγελματικών ενώσεων και άλλων παραγόντων. Για παράδειγμα, αν έχετε μία εταιρεία με δραστηριότητα μεταξύ επιχειρήσεων (B2B) θα μπορούσε να στοχεύει ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων ή υπαλλήλους ενός συγκεκριμένου οργανισμού. Ομοίως, αν έχετε μία εταιρεία που δρατηριοποιείται προς καταναλωτές (B2C) θα μπορούσε να στοχεύσει για παράδειγμα κατοίκους στην περιοχή εξυπηρέτησης.
2. Προσαρμοσμένο κοινό βάσει του λογαριασμού σας στο Instagram
Ο λογαριασμός σας στο Instagram μπορεί να είναι μια εξαιρετική πηγή δεδομένων κοινού, ανεξάρτητα από το είδος του κοινού που θέλετε να στοχεύσετε και το σε ποιο σημείο του καταναλωτικού τους ταξιδιού βρίσκονται.
Αναλόγως με την τοποθέτησή τους στο καταναλωτικό τους ταξίδι μπορείτε να τους στοχεύσετε ως εξής:
● Στοχεύστε όποιον έχει ήδη επισκεφτεί το προφίλ του λογαριασμού σας στο Instagram. Αυτοί οι χρήστες έχουν ήδη ακούσει για την επωνυμία σας, αλλά δεν γνωρίζουν ακόμη αρκετά για να λάβουν σοβαρά υπόψη την επιχείρησή σας. Με μια καμπάνια ευαισθητοποίησης μάρκας (brand awareness campaign), μπορείτε να παρουσιάσετε την επιχείρησή σας και τις υπηρεσίες σας σε αυτούς τους δυνητικούς πελάτες.
● Στοχεύστε χρήστες που έχουν αλληλεπιδράσει με μία από τις αναρτήσεις ή τις διαφημίσεις σας στο Instagram. Αυτοί οι χρήστες έχουν ήδη κάνει like, σχολιάσει ή μοιραστεί το περιεχόμενο της εταιρείας σας, υποδεικνύοντας ότι σκέφτονται ήδη την επιχείρησή σας. Με μια consideration ad, μπορείτε να τους βοηθήσετε να κάνουν το επόμενο βήμα.
● Στοχεύστε ακόλουθους που έχουν στείλει μηνύματα στο λογαριασμό σας στο Instagram ή έχουν αποθηκεύσει μία από τις αναρτήσεις ή τις διαφημίσεις σας. Αυτοί οι δυνητικοί πελάτες έχουν πρόθεση αγοράς και με μια διαφήμιση με επίκεντρο τη μετατροπή μπορείτε να τους καθοδηγήσετε προς το τελικό βήμα, όπως για παράδειγμα μία ενημερωτική συνεδρία ή η αγορά μιας υπηρεσίας.
3. Προσαρμοσμένο κοινό βάσει βίντεο
Έχετε δημοσιεύσει ελκυστικό περιεχόμενο βίντεο στο Instagram; Η επαναστόχευση χρηστών που έχουν αλληλεπιδράσει με τα βίντεό σας μπορεί να είναι ένας έξυπνος τρόπος για να τραβήξετε την προσοχή τους. Επειδή οι επιλογές στόχευσης που βασίζονται σε βίντεο στο Instagram είναι εκτεταμένες, μπορείτε να αποκομίσετε αρκετές λεπτομέρειες κατά το σχεδιασμό αυτού του είδους κοινού.
Επαναστοχεύστε χρήστες με αφοσίωση χαμηλότερου επιπέδου, όπως εκείνους που παρακολούθησαν τουλάχιστον 3 δευτερόλεπτα ή τουλάχιστον το 25% του βίντεό σας. Εξετάστε το ενδεχόμενο να στοχεύσετε αυτό το κοινό μέσω διαφημίσεων με στόχο τη δημιουργία κίνησης, που να οδηγεί τους χρήστες σε μια ενημερωτική ανάρτηση blog. Επαναστοχεύστε χρήστες με αφοσίωση υψηλότερου επιπέδου, όπως εκείνοι που ολοκλήρωσαν το βίντεό σας ή παρακολούθησαν τουλάχιστον 50%. Εάν αντιστοιχίσετε αυτό το κοινό με μία στοχευμένη διαφήμιση επισκεψιμότητας, μπορείτε να οδηγήσετε τους χρήστες σε μια ενότητα υψηλότερης πρόθεσης του ιστότοπού σας. Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να συνδέσετε τη διαφήμισή σας με μια σελίδα που συγκρίνει την επωνυμία σας με τον πλησιέστερο ανταγωνιστή της.
4. Προσαρμοσμένο κοινό βάσει επισκέπτη ιστοτόπου
Εάν ο ιστότοπός σας λαμβάνει αρκετή επισκεψιμότητα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτά τα αναλυτικά στοιχεία προς όφελός σας. Θα μπορούσατε να διαφημιστείτε σε όλους τους επισκέπτες του ιστότοπου, αλλά η στόχευση μιας συγκεκριμένης ομάδας κοινού των επισκεπτών του ιστότοπου είναι πιθανό να προσφέρει περισσότερη αξία.
● Εάν η εταιρεία σας προσφέρει μια σειρά υπηρεσιών, στοχεύστε άτομα που έχουν επισκεφτεί τη σελίδα υπηρεσιών σας για μια συγκεκριμένη προσφορά. Στη συνέχεια, αναπτύξτε διαφημίσεις που προσελκύουν αυτούς τους επισκέπτες. Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε έναν στόχο διαφήμισης προβολών βίντεο για να μοιραστείτε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την υπηρεσία.
● Έχει δημοσιεύσει η ομάδα σας αναρτήσεις blog για δυνητικούς πελάτες με εξειδικευμένες ανάγκες; Επαναστοχεύστε αυτούς τους επισκέπτες με πιο σχετικό περιεχόμενο για να τους ενημερώσετε για την απόφαση αγοράς τους. Μπορείτε ακόμη και να θέσετε και πιο συγκεκριμένη συχνότητα, ώστε να διασφαλίσετε ότι οι διαφημίσεις σας προσεγγίζουν χρήστες με υψηλότερη πρόθεση, που έχουν επισκεφτεί ορισμένες ιστοσελίδες πολλές φορές.
5. Προσαρμοσμένο κοινό βάσει συμβάντων ιστότοπου
Με τις διαφημίσεις Instagram, μπορείτε επίσης να δημιουργήσετε κοινό βάσει συμβάντων ιστότοπου. Αρχικά, ακολουθήστε τη διαδικασία ρύθμισης συμβάντων pixel στο Facebook, ώστε να μπορείτε να ξεκινήσετε την παρακολούθηση βασικών ενεργειών στον ιστότοπό σας.
Στη συνέχεια, επιλέξτε το συμβάν που καθορίζει καλύτερα τον τύπο κοινού remarketing που θέλετε να δημιουργήσετε. Για παράδειγμα, μπορείτε να στοχεύσετε χρήστες που ολοκλήρωσαν το κύριο συμβάν σας με έναν στόχο διαφήμισης μετατροπών.
6. Προσαρμοσμένο κοινό που βασίζεται σε φόρμες δυνητικών πελατών
Εάν η ομάδα σας έχει ήδη προβάλει μια διαφήμιση Instagram με στόχο τη φόρμα ενός δυνητικού πελάτη, μπορείτε να εξαγάγετε ακόμη μεγαλύτερη αξία από τα δεδομένα. Δημιουργήστε ένα κοινό διαφημίσεων Instagram με χρήστες που ασχολήθηκαν με τη διαφήμιση μορφής δυνητικού πελάτη με κάποιο τρόπο.
● Επαναστοχεύστε άτομα που άνοιξαν αλλά δεν υπέβαλαν τη φόρμα δυνητικού πελάτη. Χρησιμοποιώντας για παράδειγμα τα Μηνύματα, μπορείτε να ξεκινήσετε συνομιλίες με αυτούς τους δυνητικούς πελάτες. Για παράδειγμα, μπορείτε να τους ενθαρρύνετε να κάνουν ερωτήσεις, να τους καλέσετε να εγγραφούν σε μια δοκιμή ή να τους βοηθήσουν να ξεπεράσουν τυχόν αντιρρήσεις αγορών.
● Κάντε remarketing σε άτομα που υπέβαλαν τη φόρμα δυνητικού πελάτη. Σίγουρα, υπάρχει μια καλή πιθανότητα να έχετε ήδη επικοινωνήσει μαζί τους μέσω τηλεφώνου ή email χρησιμοποιώντας τα στοιχεία επικοινωνίας που παρείχαν. Επαναπροσεγγίζοντάς τους με μια διαφήμιση μετατροπών - ή ακόμα και μια διαφήμιση επισκεψιμότητας καταστήματος εάν η επιχείρησή σας έχει φυσική τοποθεσία - μπορείτε να διατηρηθείτε στη μνλημη τους και να τους καθοδηγήσετε σε μια αγορά.
Εάν το προσαρμοσμένο κοινό της φόρμας δυνητικού πελάτη σας είναι αρκετά μεγάλο, μπορεί να έχει νόημα να γίνει ακόμη πιο συγκεκριμένο. Μπορείτε να επιτύχετε επιπλέον στόχευση ή να εξαιρέσετε είδη κοινού χαμηλής ευαισθητοποίησης για να μεγιστοποιήσετε την αξία και να ξοδέψετε τον προϋπολογισμό διαφήμισης Instagram όσο το δυνατόν πιο σοφά.
7. Προσαρμοσμένο κοινό βάσει λίστας πελατών
Διαθέτει η επιχείρησή σας βάση λίστας συνδρομητών που έχουν επιλέξει να λαμβάνουν email από την εταιρεία σας; Αφού ανεβάσετε με ασφάλεια τη λίστα σας στο Facebook Ads Manager, μπορείτε να στοχεύσετε χρήστες Instagram που να ταιριάζουν με τα προφίλ πελατών σας.
Μπορείτε σίγουρα να ανεβάσετε ολόκληρη τη λίστα πελατών σας για χρήση με πιο γενικές καμπάνιες ευαισθητοποίησης επωνυμίας. Ωστόσο, μπορείτε να λάβετε πολύ μεγαλύτερη αξία από τη λίστα σας, εάν αφιερώσετε χρόνο για να τμηματοποιήσετε τους πελάτες σας πρώτα.
Δοκιμάστε αυτές τις ιδέες:
● Συνδρομητές με υψηλή αφοσίωση: Στοχεύστε συνδρομητές που διαβάζουν τακτικά και κάνουν κλικ στα email σας με διαφημίσεις Μηνυμάτων που τους προτρέπουν να συνδεθούν με την ομάδα σας.
● Συχνός αγοραστής: Χρησιμοποιήστε διαφημίσεις μετατροπών για να επαναστοχεύσετε πελάτες που κάνουν τακτικά ραντεβού ή που έχουν συνεχείς συμφωνίες παροχής υπηρεσιών με την επιχείρησή σας, ειδικά εάν οφείλονται για άλλη αγορά.
● Πελάτες υψηλής αξίας: Σχεδιάστε διαφημίσεις μετατροπής στοχευμένες σε πελάτες που έχουν ήδη ξοδέψει πάνω από ένα ορισμένο κατώτατο όριο και διατηρούν το μυαλό της επιχείρησής σας βάσει υπηρεσιών.
8. Παρόμοια είδη κοινού
Η διαφήμιση σε αποθηκευμένο και προσαρμοσμένο κοινό προσφέρει πολλές ευκαιρίες υψηλής αξίας. Σε τελική ανάλυση, οι παράμετροι στόχευσης σάς επιτρέπουν να βρείτε άτομα που ταιριάζουν με το πρόσωπο του αγοραστή σας ή να επαναπροσδιορίσετε χρήστες που γνωρίζουν ήδη την επιχείρησή σας. Τι γίνεται όμως αν θέλετε να προσεγγίσετε περισσότερους συνητικούς πελάτες με τις διαφημίσεις σας στο Instagram;
Εισαγάγετε παρόμοια είδη κοινού, τα οποία μπορούν να περιλαμβάνουν χρήστες παρόμοιους με οποιοδήποτε από τα προσαρμοσμένα είδη κοινού. Αρχικά, επιλέξτε το υπάρχον προσαρμοσμένο κοινό που θέλετε να μιμηθείτε ή δημιουργήστε ένα νέο που αντικατοπτρίζει την ομάδα που θέλετε να στοχεύσετε.
Στη συνέχεια, επιλέξτε πόσο παρόμοια θέλετε να κάνετε τη νέα ομάδα χρηστών με το υπάρχον προσαρμοσμένο κοινό σας. Όσο μικρότερο είναι το ποσοστό, τόσο μικρότερο και παρόμοιο είναι το κοινό σας με το πρωτότυπο. Δεν μπορείτε να αποφασίσετε ποιο μέγεθος είναι καλύτερο; Μπορείτε πάντα να δημιουργήσετε πολλά παρόμοια είδη κοινού διαφορετικών μεγεθών και να δείτε ποιο λειτουργεί καλύτερα.
Δεν υπάρχει τίποτα που να σας εμποδίζει να προσθέσετε πολλούς τύπους παρόμοιου κοινού στο σύνολο διαφημίσεών σας. Στην πραγματικότητα, η διαφήμιση σε περισσότερα από ένα παρόμοια είδη κοινού μπορεί να είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να προσεγγίσετε ακόμη περισσότερους δυνητικούς πελάτες που είναι παρόμοιοι με τους υπάρχοντες πελάτες σας. Για παράδειγμα, μπορείτε να στοχεύσετε χρήστες παρόμοιους με τους ακολούθους σας σε Instagram και Facebook στο ίδιο σύνολο διαφημίσεων.
Με τη στόχευση διαφημίσεων Instagram, μπορείτε επίσης να στοχεύσετε προσαρμοσμένα και παρόμοια είδη κοινού ταυτόχρονα. Παρόλο που θεωρητικά είναι μια εξαιρετική ιδέα, είναι σημαντικό να διασφαλίσετε ότι οι διαφημίσεις σας μιλούν στο σωστό επίπεδο ευαισθητοποίησης.
Εσείς τί θα δοκιμάσετε πρώτο;