Τα προαπαιτούμενα και οι βέλτιστες πρακτικές για τη συγγραφή emails στο email marketing αλλάζουν, με τον ίδιο τρόπο που αλλάζουν και οι τεχνολογικές υποδομές στον τομέα του marketing. Πλέον, Ένα καλογραμμένο, απλό μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μπορεί να αποδώσει εξίσου καλά (αν όχι καλύτερα) από ένα “φορτωμένο” email, γεμάτο πυκνό κείμενο και κουμπιά, για παράδειγμα.
Στην πραγματικότητα, ανεξάρτητα από το πόσο φανταχτερά είναι τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μάρκετινγκ, εάν στερούνται καλογραμμένου περιεχομένου, οι συνδρομητές σας θα σταματήσουν να ανοίγουν - και θα αρχίσουν να διαγράφουν τα μηνύματά σας.
Επομένως, πώς γράφετε ένα άρτιο και ελκυστικό email marketing; Όλα καταλήγουν σε μερικές βέλτιστες πρακτικές copywriting που πρέπει να εφαρμόσετε τόσο στη γραμμή θέματος του μηνύματός σας όσο και στο ίδιο το σώμα μηνυμάτων.
Ας ξεκινήσουμε με τη γραμμή θέματος, η οποία είναι και το πρώτο σημείο επαφής των συνδρομητών σας με τα email σας. Κανείς δεν θα διαβάσει το άρτιο email σας εάν δεν ενδιαφέρεται αρκετά για να ανοίξει το email σας, διαβάζοντας το θέμα. Αυτό το ενδιαφέρον συγκεντρώνεται σχεδόν εξ ολοκλήρου στη γραμμή θέματος του email (με το όνομα του αποστολέα να παίζει ρόλο επίσης).
1. Χρησιμοποιήστε ενεργή γλώσσα
Στις γραμμές θέματος email, η χρήση γλώσσας με δυνατότητα δράσης δεν σημαίνει απαραίτητα τη χρήση ρημάτων, αν και αυτό σίγουρα βοηθά. ενσωματώνοντας ένα ρήμα (όπως "πάρτε", "κατεβάστε", "κάντε κράτηση", "ρωτήστε", "αγοράστε", κ.λπ.), ο αναγνώστης ξέρει ακριβώς τι μπορεί να κάνει στο email.
Υπάρχουν όμως τρόποι να χρησιμοποιήσετε μια γλώσσα με δυνατότητα δράσης χωρίς να βασίζεστε σε ρήματα, κάτι που σας δίνει περισσότερο χώρο για να παίξετε με λέξεις. Καταλήγουμε λοιπόν στη χρήση γλώσσας που να καθιστά σαφές στον παραλήπτη τι μπορεί να κάνει με τις πληροφορίες στο email, εάν επιλέξει να το ανοίξει. Με άλλα λόγια, διατηρήστε την αξία για τον χρήστη στην κορυφή.
2. Εξατομικεύστε όποτε είναι δυνατόν
Τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που είναι πολύ τμηματοποιημένα τείνουν να έχουν υψηλότερα επίπεδα απόδοσης – όπως καλή αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων – σε σχέση με τα μηνύματα που δεν είναι εξατομικευμένα. Αυτό δεν προκαλεί μεγάλη έκπληξη. Εξάλλου, όσο πιο τμηματοποιημένη είναι η λίστα email σας, τόσο καλύτερα μπορείτε να εξατομικεύσετε τη γραμμή θέματος και να παρέχετε σχετικό περιεχόμενο σε αυτόν τον παραλήπτη email. Σκεφτείτε σε ποιον απευθύνεστε, τον κλάδο δραστηριοποίησης τους, τις ανάγκες του, τους περιορισμούς του, τις ιδιαιτερότητές του και προσαρμόστε τη γραμμή του θέματος αντιστοίχως.
3. Δώστε προτεραιότητα στη σαφήνεια και έπειτα σκεφτείτε το στοιχείο του “ελκυστικού”
Γράψτε μια γραμμή θέματος που είναι ξεκάθαρη πρωτίστως και ελκυστική δευτερευόντως. Στο αντίγραφο μάρκετινγκ, η σαφήνεια πρέπει να είναι πάντα η πρώτη σας προτεραιότητα. Έχοντας εξασφαλίσει τη σύνταξη μιας σαφούς γραμμής θέματος, μπορείτε μετά να το κάνετε ελκυστικό, αστείο, χαριτωμένο, ιδιαίτερο. Αλλά μην θυσιάσετε ποτέ τη σαφήνεια για την ελκυστικότητα.
4. Φέρτε σε συμφωνία το αντίγραφο της γραμμής θέματος και το αντίγραφο email
Ίσως γνωρίζετε ήδη πόσο σημαντικό είναι να ευθυγραμμιστεί το αντίγραφο παρότρυνσης για δράση και η προσφορά της σελίδας προορισμού σας. Αυτό ισχύει και όταν δημιουργείτε τη γραμμή θέματος του email και το μήνυμα email σας. Το τί υπόσχεται η γραμμή θέματος είναι και αυτό που πρέπει να παραδοθεί στο email σας. Και αυτό γιατί όχι μόνο είναι η πιο υπεύθυνη κίνηση, αλλά όταν οι αναγνώστες δεν παίρνουν αυτό που πραγματικά τους υποσχέθηκαν στη γραμμή θέματος, τα ποσοστά κλικ θα πέσουν. (στοιχείο επιβλαβές για τα email σας σε βάθος χρόνου.)
Ας προχωρήσουμε εν συνεχεία στον κεντρικό κορμό του email.
5. Διασφαλίστε τη συνάφεια
Η συνάφεια δεν είναι απαραίτητο να υπάρχει μόνο στη γραμμή θέματος ενός email, αλλά και στον κυρίως κορμό του.
Και πάλι, απαιτείται κάτι περισσότερο από μια δυναμική ετικέτα ονόματος για το αντίγραφο του email σας για να πείσουν τους αναγνώστες ότι αυτό που υπάρχει είναι σχετικό με αυτούς. Χρησιμοποιήστε λοιπόν την αρχή του email για να εξηγήσετε πώς γνωρίζετε ο ένας τον άλλον.
6. Γράψτε σε β’ πρόσωπο
Το να γράφετε στο δεύτερο πρόσωπο (για παράδειγμα, να κάνετε χρήση των αντωνυμιών «εσείς» και «δικός σας»).
Αυτή είναι μια διακιρτική τακτική που σας βοηθά να μείνετε προσανατολισμένοι στην αξία που κρύβει το email σας για τον παραλήπτη του.
7. Μιλήστε για τα οφέλη και όχι για τα χαρακτηριστικά
Γνωρίζετε την αξία του email σας. Αλλά ο παραλήπτης σας; Όχι ακόμα. Και είναι δική σας δουλειά να το εξηγήσετε.
Το πρόβλημα είναι ότι πολλά email εξηγούν μόνο τη δυνατότητα που προσφέρουν και όχι το όφελος. Συνεπώς, εάν για παράδειγμα αναφέρετε ένα εκπτωτικό κουπόνι στο email σας, μην αμελήσετε να αναφέρετε και τις παροχές που μπορεί ο χρήστης να αποκτήσει με αυτό το κουπόνι.
8. Να είστε σύντομοι
Ένα από τα χειρότερα λάθη που κάνουν οι copywriters στα email είναι να προσπαθούν να μεταφέρουν ολόκληρο το περιεχόμενο στο μήνυμα του email. Σκεφτείτε όταν ανοίγετε ένα email μάρκετινγκ στα εισερχόμενά σας. Διαβάζετε κάθε λέξη εκεί; Πιθανότατα όχι. Είναι πιο πιθανό να το «σαρώσετε» για να εντοπίσετε τα σημαντικά σημεία, ώστε να μπορείτε να συλλέξετε το συνολικό μήνυμα και να αποφασίσετε εάν θέλετε να κάνετε κάποια ενέργεια.
Επομένως, εάν στέλνετε email με εκατοντάδες λέξεις, γίνεται πολύ πιο δύσκολο για τους παραλήπτες να αποφασίσουν εάν θέλουν να κάνουν κλικ - απλώς και μόνο επειδή δεν μπορούν να αποκομίσουν γρήγορα όλες τις πληροφορίες στο email.
Αντ 'αυτού, βρείτε έναν τρόπο να συνοψίσετε το τι θέλετε να πάρει ο αναγνώστης με έναν ενδιαφέροντα τρόπο και αφήστε τους να κάνουν κλικ σε μια σελίδα στον ιστότοπό σας για περισσότερες πληροφορίες.
Η διατήρηση του μηνύματος εντός θέματος είναι το κλειδί για τη σύνταξη ενός σύντομου κειμένου email. Ποιος είναι ο στόχος του email σας; Εάν γνωρίζετε την ενέργεια που υποτίθεται ότι οδηγεί το email σας ,τότε θα σας είναι πολύ πιο εύκολο να συντάξετε ένα σύντομο email αντίγραφο που παραμένει επικεντρωμένο σε αυτόν τον τελικό στόχο.
Εάν η σύνταξη ενός σύντομου αντιγράφου email δεν είναι αρκετή για να σας βοηθήσει να επιτύχετε τους στόχους σας, θυμηθείτε ότι η ύπαρξη μόνο μιας κύριας παρότρυνσης για δράση στο μάρκετινγκ email σας έχει ως αποτέλεσμα καλύτερες αναλογίες κλικ προς αριθμό εμφανίσεων από ό,τι τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με ανταγωνιστικές παροτρύνσεις για δράση.
9. Να είστε αξιαγάπητοι
Ακριβώς επειδή τα email newsletters προορίζονται για ενημέρωση δεν σημαίνει ότι δεν μπορούν επίσης να ευχαριστήσουν. Σε ορισμένες περιπτώσεις, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο μπορεί να είναι μια εξαιρετική οδός για να λάμψει η προσωπικότητα της επωνυμίας σας, βοηθώντας σας να δημιουργήσετε μια ουσιαστική σχέση με τους παραλήπτες στις λίστες email σας. Εξάλλου, η παροχή μιας αξιαγάπητης εμπειρίας για τους ανθρώπους ξεκινά και τελειώνει με τον τρόπο που επικοινωνείτε μαζί τους.
10. Χρησιμοποιήστε γλώσσα με δυνατότητα δράσης στην παρότρυνση για δράση.
Τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου έχουν επίσης παρότρυνση για δράση. Η παρότρυνση για δράση του email σας θα πρέπει να είναι εξαιρετικά εύκολο να αναγνωριστεί. Θυμηθείτε: Οι άνθρωποι σαρώνουν τα email τους. Εάν υπάρχει ένα πράγμα που θέλετε να πάρει ο παραλήπτης σας, είναι η παρότρυνση για δράση.
Εάν στέλνετε ένα email HTML, μπορείτε να αποφασίσετε να συμπεριλάβετε ένα κουμπί.
Υπάρχουν δύο ιδιότητες που κάνουν ένα κουμπί παρότρυνσης για δράση αποτελεσματικό:
● Μεγάλη και ευκρινής σχεδίαση: θα πρέπει να εντοπίζεται εύκολα και να ξεχωρίζει.
● Άρτιο κείμενο: Το κείμενο στο κουμπί είναι εξίσου σημαντικό. Το κουμπί παρότρυνσης για δράση θα πρέπει να περιλαμβάνει γλώσσα που να είναι σύντομη, ξεκάθαρη και προσανατολισμένη στη δράση.
Αλλά είναι επίσης σημαντικό να αφιερώσετε λίγο χρόνο βελτιστοποιώντας τα email με απλό κείμενο για σαφείς παροτρύνσεις για δράση. Επιπλέον, οι εικόνες που θα χρησιμοποιήσετε δε θα προβληθούν το ίδιο εύκολα και αποτελεσματικά από όλους τους παρόχους email, οπότε θα χρειαστεί να κάνετε σίγουρα προσαρμογές και τροποποιήσεις.
Δοκιμάστε τα tips μας και δείτε τα email newsletter σας να απογειώνονται!