Η Google δεν ήταν πάντα πρόθυμη να πραγματοποιήσει τροποποιήσεις στον αλγόριθμό της. Αλλά όταν τις πραγματοποιεί, συνήθως προκαλεί ένα κύμα πανικού σε ολόκληρο τον κόσμο του marketing. Υπάρχει όμως τρόπος να μετριαστεί όλος αυτός ο πανικός και να κάνουμε τον αλγόριθμο της Google να δουλέψει υπέρ μας;
1. Η ενημέρωση στην εμπειρία της σελίδας της Google δεν είναι θέμα
Η Google θα λάβει υπ’όψιν ένα σύνολο τριών πρόσθετων σημάτων κατάταξης (δηλαδή, τα Core Web Vitals) ως μέρος της πιο πρόσφατης ενημέρωσης εμπειρίας σελίδας:
● Largest Contentful Paint (LCP): πόσος χρόνος χρειάζεται για να φορτωθεί το μεγαλύτερο στοιχείο ή κομμάτι περιεχομένου στη σελίδα σας. Η Google θέτει το πρότυπο στα 2,5 δευτερόλεπτα ή λιγότερο. Εάν ο ιστότοπός σας δεν φορτωθεί γρήγορα, θα μπορούσατε να δείτε μείωση στην κατάταξη.
● Καθυστέρηση εισαγωγής (Input Delay): πόσος χρόνος χρειάζεται ένας ιστότοπος για να ανταποκριθείι στο πάτημα ή στο κλικ ενός επισκέπτη σε ένα στοιχείο. Πρέπει να είναι λιγότερο από 100 χιλιοστά του δευτερολέπτου.
● Αθροιστική αλλαγή διάταξης (Cumulative Layout Shift): η απόσταση που μετακινούνται τα κουμπιά και οι σύνδεσμοι καθώς φορτώνεται ο ιστότοπος. Στην ιδανική περίπτωση, δεν θέλετε καμία κίνηση, έτσι ώστε οι χρήστες να μην κάνουν κλικ σε ένα κουμπί και κατά λάθος να μεταφέρονται σε διαφορετικό προορισμό, επειδή το κουμπί μετακινήθηκε καθώς ολοκληρώθηκε η φόρτωση των άλλων λειτουργιών της σελίδας.
Εάν διαχειρίζεστε ήδη αυτά τα στοιχεία της εμπειρίας στη σελίδα σας(όπως και θα ήταν καλό να κάνετε), αυτές οι ενημερώσεις δεν θα σας επηρεάσουν πολύ. Ωστόσο, ορισμένοι επαγγελματίες στο marketing πιστεύουν ότι πρέπει να ανταποκριθούν σε κάθε λεπτομέρεια των ενημερώσεων της Google, όταν θα πρέπει να επικεντρωθούν στο πώς να χρησιμοποιήσουν το Google για να κατανοήσουν καλύτερα τους πελάτες τους, συνολικά. Εν ολίγοις, σημασία έχει να λαμβάνουμε υπ’όψιν το ταξίδι του καταναλωτή ολιστικά και να μην εξαντλούμε την προσοχή μας αποκλειστικά στις μετατροπές και στην προσέγγιση δυνητικών πελατών.
2. Η εστίαση (focus) και όχι η παρακολούθηση (tracking) είναι το πρόβλημα
Η έρευνα κοινού που πραγματοποιείται μέσω αναζήτησης δεν θα επηρεαστεί πολύ από την απώλεια των cookies (η οποία, ωστόσο, παρατάθηκε έως τα τέλη του 2023). Αλλά η παρακολούθηση των συμπεριφορών και των χαρακτηριστικών της προσωπικότητας του κοινού σας σε σημεία επαφής της εμπειρίας περιεχομένου σας θα φέρει περισσότερες προκλήσεις. Τα εργαλεία που χρησιμοποιούν άλλες μεθόδους για την παρακολούθηση αυτών των κρίσιμων πληροφοριών πελατών μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να δημιουργήσουν συσχετισμούς μεταξύ αυτών των πληροφοριών και να εμβαθύνουν την κατανόησή σας για το ποιοι πραγματικά είναι οι πελάτες σας.
Το κοινό σας μπορεί να παρουσιάζει ομοιότητες, με τρόπους που δεν έχουν καμία σχέση με το επάγγελμά τους ή την persona τους. Εάν χρησιμοποιείτε δεδομένα για να αποκαλύψετε ποιες μπορεί να είναι αυτές οι ομοιότητες - όπως τα είδη των συγκροτημάτων που αγαπούν ή οι αγαπημένοι τους προορισμοί διακοπών, για παράδειγμα - μπορείτε να τα εμπλέξετε με πιο προσωπικούς τρόπους και είμαστε σε θέση να παρέχουμε τις πλήρεις, επιθυμητές εμπειρίες περιεχομένου που σχεδιάζει να ευνοήσει η Google.
3. 3 τρόποι για απόκτηση πιο ισχυρών επισκοπήσεων
Για να φτάσετε σε αυτό το επίπεδο προσωπικών λεπτομερειών μπορείτε να εστιάσετε σε τρεις τεχνικές έρευνας: έρευνα λέξεων -κλειδιών, παρακολούθηση κοινωνικών μέσων και σημασιολογική ανάλυση. Η προσέγγιση αυτή επικεντρώνεται στο πλαίσιο των ερωτήσεων του κοινού σας - μαθαίνοντας πώς και όχι μόνο τι ψάχνει.
● Η έρευνα λέξεων -κλειδιών θα πρέπει ήδη να αποτελεί βασικό συστατικό της στρατηγικής περιεχομένου σας. Το πραγματικό κόλπο είναι να προχωρήσετε πέρα από τη στόχευση των πιο δημοφιλών λέξεων -κλειδιών και να εξετάσετε τα μεγαλύτερα πρότυπα συμπεριφοράς που συμβαίνουν πίσω από αυτές τις αναζητήσεις (περισσότερα σε ένα λεπτό).
● Η παρακολούθηση και η ανάλυση των συνομιλιών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι μια άλλη πλούσια πηγή χρήσιμων πληροφοριών του κοινού. Μην ψάχνετε μόνο για συνομιλίες που σχετίζονται με το εμπορικό σας σήμα, αλλά και ευκαιρίες για να ικανοποιήσετε τις ανάγκες του κοινού σας και να διακρίνετε το περιεχόμενό σας από αυτό των ανταγωνιστών σας.
● Σημασιολογική ανάλυση: Ένας μεγάλος λόγος για τις ενημερώσεις εμπειρίας σελίδας της Google είναι το να παρέχουν το πληρέστερο δυνατό περιεχόμενο, ώστε κάποιος να μπορεί να αναζητήσει, να κάνει κλικ και να τελειώσει. Η σημασιολογική ανάλυση μπορεί να σας φέρει πιο κοντά σε αυτό το ιδανικό αποτέλεσμα, αποκαλύπτοντας τομείς στους οποίους το υπάρχον περιεχόμενο μπορεί να είναι ελλιπές - θέματα και εκτιμήσεις, σχετικές έννοιες ή βασικές γνώσεις ή τομείς εμπειρογνωμοσύνης. Οι αλγόριθμοι της Google γνωρίζουν ποια θέματα σχετίζονται με τις λέξεις -κλειδιά που έχετε ήδη βρει.
Η ανάλυση TF-IDF είναι μια διαδικασία αναγνώρισης, ανάλυσης και αντιστροφής των συνθηκών που μπορεί να κάνουν την Google να κατατάξει το ανταγωνιστικό περιεχόμενο υψηλότερα από το περιεχόμενό σας για τις λέξεις-κλειδιά που επιλέξατε. Εμφανίζει σημασιολογικά σχετικούς όρους που το κοινό σας περιμένει να δει κατά την έρευνα ενός θέματος που το ενδιαφέρει. Η συμπερίληψη αυτών των όρων στο περιεχόμενο που δημιουργείτε γύρω από αυτό το θέμα θα φέρει περισσότερο βάρος και εξουσία στις συνομιλίες σας - τόσο στα μάτια της Google όσο και του κοινού σας.
Δείτε πώς να πραγματοποιήσετε σημασιολογική ανάλυση:
● Ανεβάστε τα κορυφαία 10 αποτελέσματα στο Google για μια λέξη-κλειδί για την οποία θέλετε να κατατάξετε.
● Αντιγράψτε/επικολλήστε όλες τις λέξεις στο πρώτο αποτέλεσμα σε πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου ή έγγραφο του Word. Μετράτε πόσο συχνά εμφανίζεται κάθε λέξη (μπορείτε να εξαιρέσετε λέξεις όπως "το", "και", "αλλά", κ.λπ.) και πόσες λέξεις εμφανίζονται συνολικά σε αυτήν τη σελίδα.
● Επαναλάβετε το δεύτερο βήμα για τις υπόλοιπες σελίδες.
● Δείτε ποιοι όροι χρησιμοποιούνται στις υψηλότερες συγκεντρώσεις - όχι μόνο πόσο συχνά χρησιμοποιούνται, αλλά το ποσοστό τους σε ολόκληρο το περιεχόμενο. Αυτά είναι θέματα που σχετίζονται σημασιολογικά με τον όρο λέξεων -κλειδιών σας.
● Εξερευνήστε τα για να θεωρηθεί ολοκληρωμένη η εμπειρία περιεχομένου στα μάτια της Google.
Τώρα, εκτελέστε την ίδια ανάλυση στο περιεχόμενο της επωνυμίας σας που πιθανότατα θα ταξινομούσε για τη συγκεκριμένη λέξη-κλειδί και συγκρίνετε τα αποτελέσματά σας, αναζητώντας όρους που μπορεί να λείπουν από τις συνομιλίες περιεχομένου της επωνυμίας σας. Δημιουργήστε περιεχόμενο σε αυτά τα θέματα και οι βαθμολογίες σας θα πρέπει να αρχίσουν να ανεβαίνουν σαν ρολόι.
Η Google θέλει να προσφέρει μια καλή εμπειρία στους χρήστες και χρειάζεται εξαιρετικό περιεχόμενο για να το κάνει αυτό. Αντί να σχεδιάζετε το περιεχόμενό σας σύμφωνα με τις αλγοριθμικές προσδοκίες της Google, χρησιμοποιήστε τη δύναμη της αναζήτησης για να βρείτε κρυφές ευκαιρίες για να γράψετε για το κοινό σας με πιο προσωπικούς ήχους. Δημιουργήστε τόσο υπέροχο περιεχόμενο Η Google δεν έχει άλλη επιλογή από το να το κατατάξει ως μια ολοκληρωμένη, μοναδική και ιδιαίτερα επιθυμητή εμπειρία.