Η επαναστόχευση (ίσως τη γνωρίζετε ως “retargeting”) είναι μια διαδικτυακή στρατηγική μάρκετινγκ που κρατά την επωνυμία σας ορατή στους χρήστες που ίσως έχουν φύγει από τον ιστότοπό σας. Μία πολύτιμη στρατηγική, που μπορεί να ενισχύσει την αποδοτικότητα των διαφημίσεών σας!
Τοποθετώντας ένα tracking pixel στον ιστότοπό σας, μπορείτε να τους “ακολουθήσετε” όταν φεύγουν και να τοποθετήσετε μία διαφήμισή σας σε έναν άλλο, μη σχετικό ιστότοπο, απλώς για να τους υπενθυμίσετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας - και να τους πείσετε να επιστρέψουν στον ιστότοπό σας. Αυτό γίνεται συνήθως μέσω της επαναστόχευσης στην αναζήτηση, στην οποία οι διαφημίσεις προβάλλονται με βάση τις πρόσφατες αναζητήσεις και την επαναστόχευση των μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, όπου ενεργοποιούνται τα scripted email βάσει συγκεκριμένων συμπεριφορών του χρήστη.
Τα τελευταία χρόνια, το retargeting χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο ως ένας αποτελεσματικός τρόπος απόκτησης νέων δυνητικών και μη πελατών. Ακολουθούν ορισμένα στατιστικά στοιχεία που πρέπει να λάβετε υπόψη: οι πελάτες που προέρχονται από retargeting είναι τρεις φορές πιθανότερο να κάνουν κλικ στη διαφήμισή σας και 70% πιο πιθανό να πραγματοποιήσουν μετατροπές. Συνεπώς, βλεπουμε ότι πρόκειται για μία στρατηγική στην οποία αρκεί να επενδύσετε μέρος του προϋπολογισμού σας και του πολύτιμου χρόνου σας.
Παρακάτω, θα σας δώσουμε 3 στρατηγικού τύπου συμβουλές για να κάνετε το retargeting να αποδώσει καλά για εσάς!
1. Το περιεχόμενο κατέχει τα σκήπτρα
Ο στόχος του retargeting είναι η αύξηση των μετατροπών, αλλά πρέπει να δώσετε στους χρήστες κάτι ουσιαστικό για να διευκολυνθεί αυτή η διαδικασία. Το σημαντικό στοιχείο για το retargeting περιεχομένου είναι ότι σας παρέχει την ευκαιρία να συνδεθείτε και να προσφέρετε αξία σε υποψήφιους πελάτες που δεν είναι ακόμη έτοιμοι να αγοράσουν, χωρίς να φανείτε πολύ πιεστικοί . Για κάποιον που προς το παρόν ενδιαφέρεται απλώς για το προϊόν σας, ένα καλά χρονικά τοποθετημένο ebook θα μπορούσε να τους ωθήσει προς την κατεύθυνση της αγοράς. Υποθέτωντας ότι έχετε ήδη δημιουργήσει ήδη ένα καλά εδραιωμένο σύνολο περιεχομένου για άλλους σκοπούς, αυτή η τακτική δεν θα σας κοστίσει πολύ επιπλέον.
Για να αποφασίσετε ποιο περιεχόμενο θα χρησιμοποιήσετε για την καμπάνια σας, μάθετε σε τί τα πηγαίνετε καλύτερα, μελετώντας τα δεδομένα της συμπεριφοράς των χρηστών σας. Ποια θα είναι αυτά, θα το καθορίσετε εσείς - ο χρόνος που μένει ο επισκέπτης στη σελίδα ή οι προβολές / λήψεις μπορεί να είναι καλά δεδομένα για να ξεκινήσετε. Εάν έχετε τη δυνατότητα, ταξινομήστε το περιεχόμενό σας βάσει των εσόδων που δημιουργούνται από πολλές πηγές. Εάν ένα στοιχείο έχει αποδεδειγμένο ιστορικό στο να διευκολύνει τις μετατροπές, είναι ιδανικό για να χρησιμοποιηθεί σε διαφήμιση retargeting. Στη συνέχεια, τμηματοποιήστε το περιεχόμενό σας, έτσι ώστε οι χρήστες να λαμβάνουν το σωστό περιεχόμενο τη σωστή στιγμή.
2. Η απόδοση μετράει
Το τί θα ορίσετε ως πηγή για τη δημιουργία μετατροπών και τις αποδόσεις των εσόδων σας, παίζει μεγάλο ρόλο. Το να περιορίζεστε στο να δίνετε σημασία μόνο για παράδειγμα στην πρώτη ή τελευταία διαφήμιση που κλικάρει ένας χρήστης μπορεί να κάνει την όλη διαδικασία φαινομενικά πιο απλή, αλλά δε σας δίνει μία καλή εποπτεία της αποδοτικότητας του συνόλου των καναλιών που έχετε στη διάθεσή σας.
Για αυτό είναι σημαντικό να μελετάτε και να δίνετε βαρύτητα στη συμπεριφορά των χρηστών σας, ώστε να εστιάζετε τις προσπάθειες και τον προϋπολογισμό σας στα σημεία που οι χρήστες σας μετέχουν περισσότερο.
3. Ο συγχρονισμός είναι το παν
Η χρονική στιγμή είναι πολύ σημαντική, ακόμα και αν το περιεχόμενό σας είναι άρτιο και στοχεύει το σωστό μέρος του κοινού σας. Ο χρόνος στον οποίο θα κάνετε την κίνησή σας για να τους επαναστοχεύσετε είναι πολύ σημαντικός. Δε θέλετε να περιμένετε πολύ, αλλά και ούτε να κινηθείτε υπερβολικά γρήγορα. Η χρονικότητά σας θα εξαρτηθεί από το είδος και τη συμπεριφορά του κοινού-στόχου σας, αλλά και του προϊόντος/υπηρεσίας σας.
Μετά την πρώτη επαφή, στοχεύστε τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας γρήγορα, ώστε να μη σας ξεχάσουν. Έπειτα κινηθείτε λίγο πιο αργά και δημιουργήστε ένα "όριο συχνότητας" που ελέγχει τον ρυθμό των διαφημίσεων προβολής σας. Και για όσους πραγματοποιούν επιτυχημένη μετατροπή, βεβαιωθείτε ότι διαθέτετε στοιχεία ελέγχου για να τα ανασύρετε από τη ροή διαφημίσεων. Αξιοποιείστε και τα σημαντικά για εσάς συμβάντα - εάν πχ έχετε εκπτώσεις, κάντε retargeting με ακριβώς αυτό! Και φυσικά, το retargeting σας πρέπει να “συμφωνεί” με τη συμπεριφορά των επισκεπτών σας - δείτε ποιες ενέργειες πραγματοποιούν όταν επισκέπτονται τη σελίδα σας και πραγματοποιήστε το σχέδιό σας με βάση αυτές.
Βλέπετε λοιπόν ότι το retargeting μπορεί να σας βοηθήσει πολύ στη διατήρηση και απόκτηση υπαρχόντων και νέων - αντιστοίχως - πελατών. Να θυμάστε ότι οι περισσότεροι επισκέπτες του ιστότοπου δεν πραγματοποιούν μετατροπή κατά την πρώτη τους επίσκεψη, οπότε η επαναστόχευσή τους είναι απαραίτητη για να διατηρείτε επαφή και να είστε ενήμεροι μέχρι να είναι έτοιμοι να αγοράσουν. Με το σωστό μήνυμα και το σωστό χρονισμό, είστε σε θέση να επιτύχετε αυτόν τον στόχο. Και με προσεκτικά μετρημένη απόδοση, είστε σε θέση να αποδείξετε ότι αξίζει τον κόπο.
Δοκιμάστε και εσείς να πειραματιστείτε με τις διαφημίσεις επαναστόχευσης και δείτε τη διαφορά!