Δεν υπάρχει μία μαγική, καθολική στρατηγική που θα φέρει επανάσταση στην επιχείρησή σας. Και αυτό ισχύει ανεξάρτητα από τον τομέα δραστηριοποίησής σας ή το μέγεθος της επιχείρησής σας. Οι ανάγκες, οι απαιτήσεις και οι περιορισμοί κάθε ξεχωριστής επιχείρησης είναι στοιχεία μοναδικά, τα οποία παρουσιάζουν μεγάλη διαφοροποίηση.
Εάν όμως διαθέτετε μία μικρή επιχείρηση, υπάρχουν βασικές στρατηγικές που μπορείτε να ακολουθήσετε για να την εξελίξετε και να την καταστήσετε επικερδή και ανταγωνίσιμη. Αξιοποιώντας τα κατάλληλα κανάλια και πραγματοποιώντας τα κατάλληλα βήματα θα μπορέσετε να δείτε μεγάλη διαφορά στην αποδοτικότητά σας!
1. Διαφήμιση στο Facebook
Το Facebook είναι ένας φθηνός και αποτελεσματικός τρόπος για να προωθήσετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας σχεδόν σε οποιοδήποτε κοινό. Οι διαφημίσεις Facebook διακρίνονται για την προηγμένη τους στόχευση. Σας επιτρέπουν να στοχεύετε σε ένα συγκεκριμένο κοινό με βάση την τοποθεσία, τα ενδιαφέροντα, την ηλικία, το φύλο, τη συμπεριφορά στο διαδίκτυο και πολλούς άλλους παράγοντες.
Η δημιουργία διαφημίσεων στο Facebook είναι πολύ εύκολη. Απλώς χρειάζεστε έναν συμπαγή τίτλο, λίγο περιγραφικό κείμενο στον κορμό της διαφήμισής σας, μία εικόνα και έναν σύνδεσμο.
Ο διαχειριστής διαφημίσεων Facebook (Facebook Ads Manager) καθιστά επίσης αρκετά απλή την εκτέλεση και τον έλεγχο πολλών συνόλων διαφημίσεων, επιτρέποντάς σας να εντοπίσετε τη στρατηγική που λειτουργεί για εσάς και να επιτύχετε κερδοφορία χωρίς να χρειάζεστε προηγμένη τεχνική εξειδίκευση.
Πολλοί νέοι χρήστες δυσκολεύονται πολύ να πετύχουν με τις αρχικές τους καμπάνιες. Χρειάζεται κάποια επιμονή, αλλά το θετικό είναι ότι η δημοτικότητα του Facebook έχει δημιουργήσει πολλά εργαλεία τρίτων που μπορούν να σας βοηθήσουν να πετύχετε.
2. Google My Business
Η κατάταξη της καταχώρισής σας στο Google My Business είναι ένα από τα πιο σημαντικά και ισχυρά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για την επιχείρησή σας. Στην πραγματικότητα, εάν διαθέτετε μια τοπική επιχείρηση που στοχεύει τοπικούς πελάτες, ίσως και να είναι η πιο είναι η πιο πολύτιμη στρατηγική που έχετε στη διάθεσή σας.
Συνήθως αυτό που βλέπει κανείς αναζητώντας μία επιχείρηση στο Google είναι μια διαφήμιση επί πληρωμή, ακολουθούμενη από τρεις καταχωρίσεις Google My Business πριν καν δει τα κανονικά οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης. Εάν μπορείτε να κατατάξετε την καταχώρισή σας στο Google My Business σε αυτές τις 3 πρώτες θέσεις, μπορείτε να συγκεντρώνετε μεγάλο αριθμό δυνητικών πελατών υψηλής ειδίκευσης καθημερινά χωρίς να χρειάζεται να ξοδέψετε χρήματα σε διαφημίσεις.
Το Google My Business προσδίδει άμεσα αξιοπιστία και προβολή στην επιχείρησή σας και, όπως αναφέραμε και προηγουμένως, εάν διαχειρίζεστε μια τοπική επιχείρηση, θα πρέπει να είναι #1 στη λίστα προτεραιοτήτων σας.
Και το καλύτερο από όλα, η κατάταξη της καταχώρησής σας στο Google My Business δεν είναι πραγματικά τόσο δύσκολη. Απαιτεί απλώς να βελτιστοποιήσετε το προφίλ σας και στη συνέχεια να συλλέξετε κριτικές και αναφορές.
3. Google AdWords
Το Google Adwords είναι ο πρόγονος των διαδικτυακών καναλιών μάρκετινγκ. Μετρά μεγάλο διάστημα παρουσίας. Είναι ανταγωνιστικό. Είναι ακριβό. Και αν γνωρίζετε το πώς λειτουργεί, μπορείτε να το κάνετε να λειτουργήσει πολύ καλά προς ώφελος της επιχείρησής σας.
Παρά το γεγονός ότι είναι κανάλι επί πληρωμή, ο στόχος του Adwords εξακολουθεί να είναι η παροχή σχετικών αποτελεσμάτων αναζήτησης στους χρήστες, και ως εκ τούτου, θα είναι λιγότερο ακριβό για εσάς όταν χρησιμοποιείτε το κατάλληλο SEO στη σελίδα σας. Η Google εκχωρεί βαθμολογία ποιότητας στη διαφήμισή σας, η οποία εξαρτάται από το CTR (ποσοστό των κλικ), τη συνάφεια και τη σελίδα προορισμού στην οποία η διαφήμισή σας στέλνει επισκεψιμότητα. Αυτός ο βαθμός ποιότητας εξαρτάται από το ποσοστό προσφοράς που θα χρειαστείτε για να εμφανιστεί μια διαφήμιση, με υψηλότερες βαθμολογίες να μειώνουν το κόστος προσφοράς.
Το Adwords είναι ένα αξιοσημείωτα συμβιωτικό κανάλι που μπορεί να συνδυαστεί με πολλές άλλες στρατηγικές για τη μεγιστοποίηση της παραγωγής. Ως κανάλι μάρκετινγκ επί πληρωμή, σας επιτρέπει επίσης να λάβετε άμεσα αποτελέσματα και μπορεί να κλιμακωθεί όσο το επιτρέπει ο προϋπολογισμός σας.
4. Marketing Περιεχομένου
Το μάρκετινγκ περιεχομένου είναι η διαδικασία δημιουργίας και διανομής πολύτιμου, συναφούς και συνεπούς περιεχομένου για να προσελκύσετε και να διατηρήσετε ένα σαφώς καθορισμένο κοινό και να εξασφαλίσετε την κερδοφόρα δράση των πελατών.
Σε αντίθεση με τη διαφήμιση επί πληρωμή, το μάρκετινγκ περιεχομένου εστιάζει περισσότερο σε μακροπρόθεσμα αποτελέσματα. Η αρχική αποπληρωμή τείνει να είναι χαμηλή, αλλά η μακροπρόθεσμη, βιώσιμη αύξηση των επισκεπτών, των δυνητικών πελατών και των πελατών μπορεί να είναι ζωτικής σημασίας για μία επιχείρηση.
Ωστόσο, το μάρκετινγκ περιεχομένου δεν είναι εύκολο και απαιτεί κάθε στοιχείο του να πραγματοποιηθεί σωστά:
● Ποιοτικό περιεχόμενο
● Σχετική θεματολογία
● Βελτιστοποίηση για SEO
● Βελτιστοποίηση για αναγνώστες
● Συνεπής δημιουργία & προώθηση περιεχομένου
Το περιεχόμενο δεν περιορίζεται στις αναρτήσεις blog. Περιλαμβάνει βίντεο, podcast, διαδικτυακά μαθήματα και πλήθος άλλων μέσων στα οποία οι άνθρωποι καταναλώνουν πληροφορίες.
5. Οργανικά Social Media
Η χρήση των social media για επιχειρήσεις είναι πραγματικά αδιαπραγμάτευτη. Το 67% των καταναλωτών χρησιμοποιεί κοινωνικά μέσα για την υποστήριξη πελατών και το 33% προτιμά να χρησιμοποιεί κοινωνικά μέσα αντί για τηλέφωνο. Εάν οι άνθρωποι δεν μπορούν να βρουν την επιχείρησή σας μέσω των social media, θα αναζητήσουν τους ανταγωνιστές σας που είναι παρόντες σε αυτά.
Το πραγματικό ερώτημα δεν είναι αν πρέπει να έχετε ενεργούς λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι πόσο χρόνο και πόρους θα πρέπει να επενδύσετε στην ενίσχυση της παρουσίας σας στα social media.
Για ορισμένες επιχειρήσεις, είναι λογικό να επενδύουν σημαντικά στην ανάπτυξη οργανικών μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Το κλειδί είναι να προσδιορίσετε πού βρίσκονται οι πελάτες σας και πώς τους αρέσει να προσεγγίζονται. Εάν τα κοινωνικά μέσα είναι η απάντηση και στις δύο αυτές ερωτήσεις, τότε είναι το τέλειο κανάλι για την επιχείρησή σας.
6. Email Marketing
Το email marketing είναι ο ακρογωνιαίος λίθος του ψηφιακού μάρκετινγκ. Τα περισσότερα από τα άτομα που επισκέπτονται τον ιστότοπό σας δεν θα αγοράσουν από εσάς αμέσως. Tο email παραμένει το κανάλι με τις υψηλότερες μετατροπές για αλληλεπίδραση με δυνητικούς πελάτες.
Πρέπει να προσφέρετε στους επισκέπτες του ιστότοπού σας κάτι δελεαστικό για εκείνους με αντάλλαγμα τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους. Οι πιθανές επιλογές περιλαμβάνουν μία δωρεάν ψηφιακή λήψη, μία δωρεάν δοκιμή υπηρεσίας, μία «θέση» σε webinar, μία συνδρομή ιστότοπου, ένα κουπόνι κλπ..
Τα οφέλη του email marketing περιλαμβάνουν:
● Χαμηλό κόστος
● Παγκόσμια εμβέλεια
● Εύκολη αυτοματοποίηση
● Εύκολη κατάτμηση
● Άμεση επικοινωνία
● Εύκολη ρύθμιση και εκτέλεση
● Εύκολη παρακολούθηση και βελτιστοποίηση
7. SEO για μικρές επιχειρήσεις
Οι μικρές επιχειρήσεις μπαίνουν συχνά στον πειρασμό να δώσουν περιορισμένη προσοχή στο SEO στο συνολικό μάρκετινγκ τους, ίσως επειδή πάντα υπάρχει ο ανταγωνισμός της παρουσίας μεγάλων εταιρειών στα αποτελέσματα αναζήτησης. Ενώ είναι αλήθεια ότι πάντα θα υπάρχει ένας ανταγωνιστής εκείνος που θα έχει δημιουργήσει μια καλύτερη λειτουργία SEO μικρών επιχειρήσεων, είναι επίσης αλήθεια ότι ο σημερινός ιδιοκτήτης μικρών επιχειρήσεων δεν έχει την πολυτέλεια να παραμελήσει την αναζήτηση. Και αυτό γιατί:
● Λειτουργεί: Μια καλά σχεδιασμένη και εκτελεσμένη στρατηγική SEO θα αποφέρει αποτελέσματα όσον αφορά την αυξημένη οργανική επισκεψιμότητα και την καλύτερη τοποθέτηση.
● Είναι οικονομικά αποδοτικό: Σε σύγκριση με την πληρωμή ανά κλικ, το μάρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ακόμη και την αγορά λιστών μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, το SEO προσφέρει μια αξιοσέβαστη απόδοση επένδυσης.
● Κυριαρχεί στο μερίδιο αγοράς: Περίπου το 90 τοις εκατό των καταναλωτών αναζητούν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία στο διαδίκτυο πριν πραγματοποιήσουν μια αγορά. Δεν θα βρουν την επιχείρησή σας εάν δεν εμφανιστεί στην αναζήτηση.
Φυσικά, εάν λειτουργείτε μια τοπική επιχείρηση, πραγματικά δεν έχετε την πολυτέλεια να αγνοήσετε το SEO στο πλάνο μάρκετινγκ σας. Ο τελευταίος αλγόριθμος της Google ευνοεί τις τοπικές επιχειρήσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης, σε μια προσπάθεια να επιτύχει τα ιδιαίτερα συναφή και εξατομικευμένα αποτελέσματα που απαιτούν οι σημερινοί καταναλωτές. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τους καταναλωτές που χρησιμοποιούν την Google στα smartphone, τα tablet και τις φορητές συσκευές τους.
Δοκιμάστε και πειραματιστείτε και δείτε την επιχείρησή σας να εξελίσσεται!