Αναρωτηθήκατε ποτέ τί είναι αυτό που κάνει κάποιες σελίδες να ξεχωρίζουν στην κατάταξη του Google και κάποιες άλλες να χάνονται απλά μέσα στο πλήθος;
Αυτό είναι ένα ερώτημα που βρίσκεται πίσω από κάθε στρατηγική SEO, η οποία έχει ως στόχο της την επίτευξη μίας καλής κατάταξης στα αποτελέσματα του Google. Ποια είναι όμως η μαγική συνταγή για μία καλή κατάταξη;
Δυστυχώς, μαγική συνταγή δεν υπάρχει και ούτε εξαρτώνται όλα από την παλαιότητα και την αυθεντία που διαθέτει μία ιστοσελίδα. Ωστόσο, παρατηρώντας εξαιρετικά αποδοτικές σελίδες στο Google, είμαστε σε θέση να εντοπίσουμε 5 κοινά χαρακτηριστικά που φαίνονται να μοιράζονται:
1. Τα backlinks στο επίκεντρο!
Οι κορυφαίοι ιστότοποι στο Google έχουν καλό αριθμό backlinks. Όπως όλοι γνωρίζουμε, τα υψηλής ποιότητας backlinks σημαίνουν σχεδόν πάντα υψηλές θέσεις κατάταξης.
Δεν είναι μόνο ένας μεγάλος αριθμός backlinks σημαντικός. Πρέπει επίσης να είναι υψηλής ποιότητας. Πώς είναι ένας ποιοτικός σύνδεσμος; Προέρχεται από ένα αυθεντικό domain, τοποθετείται εντός του περιεχομένου του και έχει τοπική συνάφεια με τον ιστότοπό σας.
Ας υποθέσουμε ότι έχετε ένα blog αυτοκίνησης. Ένας σύνδεσμος από ένα άλλο υψηλόβαθμο ιστολόγιο αυτοκινήτων έχει μεγαλύτερο βάρος και είναι υψηλότερης ποιότητας από έναν σύνδεσμο από έναν σημαντικό ιστότοπο υγείας, επειδή είναι πολύ πιο σχετικός με το θέμα σας.
Μην ξεχνάτε όμως και τους εσωτερικούς συνδέσμους! Οι μεγαλύτεροι ιστότοποι (και ειδικά τα πρακτορεία ειδήσεων) σχεδόν πάντα καταβάλλουν μεγάλη προσπάθεια για να διασφαλίσουν ότι κάθε νέο κομμάτι περιεχομένου συνδέεται με πολλές προηγούμενες δημοσιεύσεις. Η εξαιρετική εσωτερική σύνδεση καθιστά σημαντικά πιο εύκολο για την Google να ανιχνεύει τον ιστότοπό σας και να ευρετηριάζει τις πληροφορίες σας. Όσο πιο εύκολη είναι η ανίχνευση του ιστότοπού σας, τόσο πιο πιθανό είναι το Google να βρει και να ταξινομήσει το περιεχόμενό σας. Μπορεί να μην έχουν την ίδια ισχύ με τα backlinks, αλλά οι εσωτερικοί σύνδεσμοι μπορούν και αυτοί να οδηγήσουν σε υψηλότερες κατατάξεις.
2. Διαθέτουν ποιοτικό περιεχόμενο
Οι περισσότεροι κορυφαίοι ιστότοποι είναι γνωστοί για την ποιότητα του περιεχομένου τους. Μην ξεχνάτε ότι το περιεχόμενο υψηλής ποιότητας δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι μεγαλύτερο ή πιο λεπτομερές από ό, τι του ανταγωνισμού! Μπορεί να είναι μία καινοτόμα πρόταση, ή μια άρτια σχεδίαση. Αυτό έχει σημασία όταν πρόκειται για SEO, επειδή το υψηλής ποιότητας περιεχόμενο βοηθά στην ενίσχυση πολλών παραγόντων κατάταξης. Λειτουργεί ως μαγνήτης για backlinks, μειώνει το ποσοστό εγκατάλειψης και θα έχει ως αποτέλεσμα υψηλότερη αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων (CTR).
Η δημιουργία περιεχομένου υψηλής ποιότητας δεν είναι εύκολη, ειδικά όταν δεν υπάρχει αντικειμενικός τρόπος για να προσδιορίσετε πόσο καλό είναι το περιεχόμενό σας. Αυτή είναι η δουλειά των χρηστών σας. Τούτου λεχθέντος, υπάρχουν ακόμα βήματα που μπορείτε να κάνετε αυξήσετε την πιθανότητα οι χρήστες σας να εκτιμήσουν πολύ το περιεχόμενό σας. Δώστε το λόγο σε έναν ειδικό για παράδειγμα, ανάλογα με τον τομέα δραστηριοποίησής σας. Έτσι, θα δώσετε και μεγαλύτερο κύρος στο περιεχόμενό σας.
3. Επικεντρωθείτε στην εμπειρία του χρήστη
Οι κορυφαίοι ιστότοποι στο Google δίνουν πολύ μεγάλη προσοχή στην εμπειρία των χρηστών τους και κάνουν ό, τι μπορούν για να κάνουν τους πελάτες να επιστρέφουν. Αυτό σημαίνει ότι έχουν έναν πολύ καλό σχεδιασμό, περιεχόμενο υψηλής ποιότητας όπως συζητήθηκε παραπάνω, μια διαισθητική διάταξη και μια εξαιρετική εμπειρία περιήγησης γενικά. Ναι, ορισμένοι από τους ιστότοπους με την υψηλότερη κατάταξη ενδέχεται να προβάλλουν διαφημίσεις στις σελίδες τους, αλλά δεν καταστρέφουν την εμπειρία περιήγησής σας με αυτές, ούτε χρησιμοποιούν παρεμβατικές αναδυόμενες διαφημίσεις. Το πώς φορτώνεται ο ιστότοπός σας, το πώς εμφανίζεται και το πώς αλληλεπιδρούν οι χρήστες με αυτόν συμβάλλουν στην κατάταξή σας, μαζί με άλλους παράγοντες όπως το HTTPS, την ασφαλή περιήγηση, τη φιλικότητα προς τα κινητά και την παρουσία παρενθετικών διαφημίσεων.
4. Βεβαιωθείτε ότι η ταχύτητα της σελίδας σας είναι ανταγωνιστική
Πρέπει να βελτιστοποιήσετε την ταχύτητα φόρτωσης της σελίδας εάν θέλετε να επιτύχετε υψηλότερη κατάταξη. Ωστόσο, αυτό δεν έχει να κάνει με το να δημιουργήσετε ένα ιστότοπο που να φορτώνει 0,1 δευτερόλεπτα γρηγορότερα από τον ανταγωνισμό σας. Πρέπει να στοχεύετε στο να έχετε έναν ιστότοπο που είναι αρκετά γρήγορος, ώστε να μην επηρεάσει αρνητικά την εμπειρία χρήστη. Εάν έχετε έναν αργό ιστότοπο, δεν θα έχετε την αρνητική συνέπεια μόνο ενός κακού χρόνου φόρτωσης. Θα έχετε επίσης υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης καθώς οι χρήστες θα βαριούνται με την αναμονή και θα επιλέγουν έναν διαφορετικό ιστότοπο. Ο ευκολότερος τρόπος για να ελέγξετε την ταχύτητα της σελίδας σας είναι χρησιμοποιώντας το εργαλείο PageSpeed Insights της Google. Θα σας ενημερώσει πόσο γρήγορος είναι ο ιστότοπός σας, θα του δώσει βαθμολογία από 100 και θα προτείνει βελτιώσεις.
5. Εξετάστε την πρόθεση του χρήστη
Η Google θέλει να προσφέρει το καλύτερο και πιο κατάλληλο περιεχόμενο για κάθε ερώτημα. Σημαντική εδώ είναι η κατανόηση του τί προσπαθεί να επιτύχει ο χρήστης από την αναζήτησή του. Προσπαθεί να μάθει κάτι; Ερευνά ένα θέμα; Κάνει μια αγορά? Η Google παρέχει διαφορετικά αποτελέσματα για κάθε πρόθεση. Για παράδειγμα, η Google εμφανίζει σελίδες e-commerce, όπου πιστεύει ότι ο χρήστης προσπαθεί να πραγματοποιήσει μια αγορά, αλλά παρουσιάζει άρθρα ιστολογίου για ερωτήματα που σχετίζονται με αναζήτηση πληροφοριών.
Η γνώση του είδους του περιεχομένου που η Google πιστεύει ότι οι χρήστες θέλουν να δουν είναι το κλειδί για να αποκτήσει ένας ιστότοπος κορυφαία κατάταξη, επειδή είναι πολύ πιο πιθανό να καταταχθεί εάν δημιουργήσετε περιεχόμενο που ταιριάζει με την πρόθεση του χρήστη για κάθε λέξη-κλειδί στόχο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τόσοι κορυφαίοι ιστότοποι έχουν παρόμοιο περιεχόμενο που στοχεύει τα ίδια θέματα: για να προσελκύσει κάθε πρόθεση των χρηστών.
Δεν είναι απλώς θέμα ενημερωτικό εναντίον εμπορικού. Υπάρχουν δεκάδες τύποι ενημερωτικού περιεχομένου στους οποίους ενδέχεται να θέλουν να έχουν πρόσβαση οι χρήστες. Σε ορισμένες περιπτώσεις, είναι μια λίστα. Για άλλα ερωτήματα, ένα βίντεο μπορεί να είναι πιο κατάλληλο.
Δεν μπορείτε να μετατρέψετε τον ιστότοπό σας σε κορυφαίο ιστότοπο εν μία νυκτί. Ωστόσο, μπορείτε να μάθετε πολλά από και να εφαρμόσετε τακτικές που χρησιμοποιούν οι κορυφαίοι σε κατάταξη ιστότοποι για τη βελτίωση της κατάταξής του σας στο Google. Υπάρχουν αρκετοί κοινοί παρονομαστές, όπως είδαμε.
Βεβαιωθείτε ότι διαθέτετε ένα κλιμακούμενο σύστημα για τη δημιουργία backlinks, ότι δημιουργείτε περιεχόμενο υψηλής ποιότητας, ότι εστίιάζετε στην εμπειρία του χρήστη, ότι διασφαλίζετε γρήγορη φόρτωση του ιστότοπού σας και ότι γνωρίζετε την πρόθεση του χρήστη κατά τη δημιουργία περιεχομένου.
Εσείς τί θα δοκιμάσετε πρώτα;