Η έναρξη μιας επιχείρησης ηλεκτρονικού εμπορίου (e-shop) είναι κάτι που πολλοί βρίσκουν ελκυστικό, αλλά ένας πολύ μικρότερος αριθμός στην πραγματικότητα τολμά να το επιχειρήσει. Εάν η ιδέα σας είναι αρκετά υποσχόμενη, τη δοκιμάσατε και είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε, η έναρξη δεν χρειάζεται να είναι μια δύσκολη εμπειρία. Το κλειδί για την επιτυχία και την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου σας είναι μια καλή κατανόηση του ψηφιακού μάρκετινγκ. Και πάλι, αυτό μπορεί να φαίνεται τρομακτικό ή υπερβολικά δύσκολο, αλλά δεν χρειάζεται να είναι.
Το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού εμπορίου χρησιμοποιεί απλώς τα καλύτερα κανάλια και τις πιο αποτελεσματικές ψηφιακές μεθόδους προς όφελος της επιχείρησής σας. Το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι ένα πακέτο τρόπων για να συμβάλλετε στην ανάπτυξη της επιχείρησής σας, την περαιτέρω εμβέλεια και την ευαισθητοποίηση. Καθώς το ψηφιακό μάρκετινγκ γίνεται ολοένα και πιο τεχνολογικά προηγμένο και ο αυτοματισμός μάρκετινγκ γίνεται ο κανόνας για τις πιο βασικές εργασίες, μπορείτε να επικεντρωθείτε στην άντληση πωλήσεων και στην ανάπτυξη της επιχείρησής σας.
Εδώ θα δούμε τι πρέπει να κάνετε για να προωθήσετε το e-shop σας και να αξιοποιήσετε όλα τα διαθέσιμα δεδομένα για να πετύχετε.
1. Γνωρίστε τον πελάτη σας
Η ψηφιακή εμπειρία του πελάτη σας εξαρτάται αποκλειστικά από εσάς. Μπορείτε να διαμορφώσετε το ταξίδι των πελατών σας για κάθε άτομο που επισκέπτεται τον ιστότοπό σας, αλλά πρέπει πρώτα να γνωρίζετε τους επισκέπτες σας. Ο στοχευόμενος πελάτης σας πρέπει να είναι κάποιος που ξέρετε και πρέπει να κάνετε ό,τι μπορείτε για να εστιάσετε στις επιθυμίες και τις ανάγκες του.
Μπορείτε να ανακαλύψετε όλες αυτές τις πληροφορίες μέσω της αλληλεπίδρασης με τον πελάτη σας, χρησιμοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να μιλήσετε απευθείας σε αυτόν και να βρείτε τα καλύτερα κανάλια επικοινωνίας. Όσο περισσότερα γνωρίζετε για τα άτομα στα οποία θέλετε να πουλήσετε, τόσο καλύτερα μπορείτε να διαμορφώσετε το περιεχόμενό σας και την ψηφιακή παρουσία που τους ταιριάζει.
2. Γνωρίστε τη βιομηχανία σας
Ίσως να πιστεύετε ότι γνωρίζετε τα αδύναμα σημεία της επιχείρησής σας και του τομέα δραστηριοποίησής της, αλλά μία περαιτέρω έρευνα και ανάλυση μπορεί να σας βοηθήσει πολύ. Στην ψηφιακή εποχή, όλα κινούνται γρήγορα. Οποιεσδήποτε νέες εξελίξεις πρέπει πάντα να παρακολουθούνται και να διερευνώνται σε βάθος.
Ομοίως, οι εμπειρίες που ήδη έχετε θα πρέπει να είναι πλήρως κατανοητές από εσάς ή/και την ομάδα σας, ώστε να μπορείτε να προβλέψετε το μέλλον. Όσο καλύτερη είναι η κατανόηση της τρέχουσας κατάστασης της βιομηχανίας σας, τόσο πιο εύκολο είναι να προβλέψετε πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα. Το στρατηγικό σας σχέδιο πρέπει να αξιοποιεί στο έπακρο τα δεδομένα και τις πληροφορίες σας.
3. Γνωρίστε τους ανταγωνιστές σας
Η μεγάλη γκάμα εργαλείων ανάλυσης καθιστά την ανάλυση και την κατανόηση των ανταγωνιστών σας πιο εύκολη από ποτέ. Η επισήμανση και μετέπειτα ερμηνεία και κατανόηση των πλεονεκτημάτων και των αδυναμιών σας σας δίνει πολύτιμες πληροφορίες για να εξελιχθείτε.
Μπορείτε να εξετάσετε τα κοινωνικά μέσα που χρησιμοποιεί ο ανταγωνισμός σας για να δείτε πού βρίσκονται τα μικρά (ή μεγάλα) κενά γνώσης που έχετε. Σε αυτά τα κενά μπορείτε να βρείτε το δικό σας χώρο και να ισχυροποιήσετε τη θέση σας στην αγορά, εκεί όπου οι ανταγωνιστές σας δεν έχουν ήδη πετύχει.
4. Δημιουργήστε τη ψηφιακή σας παρουσία
Για το σχεδιασμό του e-shop σας δεν σημαίνει απαραίτητα ότι πρέπει να επενδύσετε σε κάτι υπερβολικά κοστοβόρο. Ο σχεδιασμός πρέπει να είναι λειτουργικός και άρτιος, τόσο σε αισθητικό επίπεδο, όσο και σε επίπεδο responsive design. Θα πρέπει να βοηθά στην βέλτιστη παρουσίαση των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας. Η δυσκολία δημιουργίας και διαχείρισης ενός σωστού e-shop δεν θα είναι εμπόδιο, εάν επιλέξετε τα σωστά εργαλεία και το σωστό σχεδιασμό.
5. Σκεφτείτε το SEO
Ένα βασικό μέρος της ψηφιακής στρατηγικής μάρκετινγκ εστιάζει στο SEO. Οι λέξεις-κλειδιά είναι το κλειδί για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων, ειδικά εάν ελπίζετε να προσελκύσετε πελάτες σε τοπικό επίπεδο. Το SEO εξελίσσεται όσο κάθε άλλο στοιχείο του ψηφιακού μάρκετινγκ, αλλά οι περισσότεροι χρήστες που θέλουν να βρουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας θα ξεκινήσουν με μια αναζήτηση. Στην πραγματικότητα, το 96% των διαδικτυακών εμπειριών ξεκινούν με μια μηχανή αναζήτησης. Αυτό που θέλετε σε αυτή την περίπτωση είναι η επιχείρησή σας να εμφανίζεται κοντά στην κορυφή των καταχωρίσεων, επομένως να είναι πολύ πιο πιθανό να γίνει κλικ. Θέλετε το κατάστημά σας να είναι ορατό σε όσους ψάχνουν αυτά που μπορείτε να τους προσφέρετε!
Το κλειδί για να το πετύχετε αυτό είναι η παροχή ποιοτικού περιεχομένου και η εστίαση στις επιλεγμένες λέξεις-κλειδιά. Το 50% των ερωτημάτων αναζήτησης είναι πλέον τέσσερις λέξεις ή περισσότερο, οπότε οι λέξεις-κλειδιά μακράς ακολουθίας πρέπει να είναι το επίκεντρο κατά την ανάπτυξη της στρατηγικής SEO. Ο συνδυασμός λέξεων-κλειδιών πρέπει να έχει σχεδιαστεί για να παρέχει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Αυτό περιλαμβάνει την ενσωμάτωση σημαντικών τοπικών φράσεων, δημοφιλών όρων για τη βιομηχανία σας και περισσότερων εξειδικευμένων λέξεων-κλειδιών.
Το να δημιουργήσετε και να διαχειριστείτε το δικό σας e-shop, όχι μόνο μπορεί να είναι λιγότερο ακριβό σαν διαδικασία και λιγότερο περίπλοκο στη διαχείρισή του από όσο ίσως είχατε σκεφτεί, αλλά σας δίνει και ένα πολύ καλό πλεονέκτημα. Η πανδημία που ακόμη βρίσκεται στη ζωή μας, μας το επιβεβαίωσε και μας το επιβεβαιώνει ακόμη.
Τολμήστε το λοιπόν, έξυπνα και στρατηγικά!