Marketing για γιατρούς: 5 βασικά στοιχεία του

Marketing για γιατρούς: 5 βασικά στοιχεία του

Μπορεί το ιατρικό marketing για κάποιους να γίνεται αντιληπτό ως μία διαδικασία κοστοβόρα και δύσκολη στην υλοποίησή της, αλλά δεν είναι. Στις βασικές του εκφάνσεις, το ιατρικό marketing μπορεί να είναι μία υπόθεση και οικονομική και λιγότερο περίπλοκη από όσο φαντάζεται κάποιος.

Παρακάτω θα σας παρουσιάσουμε 5 στοιχεία που θεωρούμε ότι είναι απαραίτητο να υπάρχουν στη στρατηγική marketing ενός γιατρού.

 

1. Μία άρτια ιστοσελίδα

Μία σωστά δομημένη ιστοσελίδα, η οποία θα σέβεται πάντα τον Κώδικα Ιατρικής Δεοντολογίας είναι πλέον απαραίτητη για έναν σύγχρονο γιατρό. Ο ρόλος της είναι διπλός: προσελκύει ασθενείς παρουσιάζοντας το γιατρό και τις υπηρεσίες του, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να δράσει ενημερωτικά, προσφέροντας στους ασθενείς ταυτόχρονα την δυνατότητα να ενημερωθούν για θέματα υγείας που τους απασχολούν. Είναι επίσης ένα πολύ καλό μέσο για να προβάλλει ένας γιατρός την επαγγελματική αυθεντία και τις γνώσεις του, χωρίς να προσφεύγει σε κραυγαλέες και άκομψες πρακτικές. Επιπλέον, η ιστοσελίδα θα πρέπει να είναι λειτουργική, εύκολη στην πλοήγηση, ενημερωτική, σύμφωνη πάντα με την δεοντολογία του ευαίσθητου αυτού επαγγέλματος.

 

2. Ορατότητα στα αποτελέσματα αναζήτησης: SEO

Μέσω ενεργειών βελτιστοποίησης στις μηχανές αναζήτησης (Search Engine Optimization – SEO) η ιστοσελίδα του γιατρού εμφανίζεται όλο και πιο ψηλά με αποτέλεσμα να την επισκέπτονται περισσότεροι ασθενείς που αναζητούν κάποια θεραπεία ή ιατρική συμβουλή. Για να είναι επιτυχημένες οι ενέργειες SEO, ο γιατρός θα πρέπει να επιλέξει σοφά τις λέξεις ή φράσεις κλειδιά στις οποίες επιθυμεί να εμφανίζεται η ιστοσελίδα του, προκειμένου να την επισκεφθούν όσοι αναζητούν τον συγκεκριμένο όρο στο internet. Εδώ είναι σημαντικό να επιλέξει ο γιατρός συγκεκριμένους και ακριβείς όρους-κλειδιά. Οι όροι θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο συγκεκριμένοι και να μην είναι ίδιοι με αυτούς που άλλες καθιερωμένες ιστοσελίδες χρησιμοποιούν συχνά, καθώς τότε απαιτούνται περισσότεροι πόροι και χρόνος για να αναδειχθεί η ιστοσελίδα στις πρώτες θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης. Για παράδειγμα ένας ειδικός παθολόγος αντί να επιλέξει να προβάλλεται με τον όρο «αυτοάνοσο» που είναι γενικός και απαντάται πολύ συχνά στο διαδίκτυο, είναι καλύτερο να επιλέξει τον όρο «αυτοάνοσο Λύκος» που είναι κάτι πολύ πιο συγκεκριμένο.

 

3. Παρουσία στα social media

Ένα ακόμη εργαλείο του ιατρικού μάρκετινγκ είναι η προβολή στα social media. Τα πιο δημοφιλή social media, που μπορούν να συμβάλλουν καίρια στην προβολή ενός γιατρού είναι το Facebook, το Linkedin και το YouTube. Το καθένα από αυτά προσφέρει και ένα διαφορετικό - αλλά εξίσου σημαντικό - σύνολο δυνατοτήτων.

Μέσω του Facebook ο γιατρός μπορεί να προβάλει τις υπηρεσίες του απ’ ευθείας στο ευρύ κοινό. Η προβολή θα πρέπει κι εδώ να γίνεται σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας. Οι ασθενείς μπορούν μέσα από την συγκεκριμένη πλατφόρμα να δημοσιεύουν θετικά σχόλια για τον γιατρό με αποτέλεσμα ο γιατρός να γίνεται γνωστός και στο δίκτυο επαφών αυτών των ασθενών. Η θετική φήμη του θα εμπνεύσει έτσι εμπιστοσύνη και θα τον βοηθήσει στο να διευρύνει το πελατολόγιό του. Καθώς η προβολή του γιατρού μεγαλώνει, γίνεται πιο γνωστός και μπορεί να επικοινωνεί ευκολότερα με τους υποψήφιους ασθενείς του μέσω δημοσιεύσεων, συμβουλών υγείας και άλλων μεθόδων επικοινωνίας.

Η δεύτερη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που αναφέραμε (Linkedin) αποσκοπεί στην δικτύωση του ιατρού με άλλους επαγγελματίες υγείας οι οποίοι μακροπρόθεσμα θα μπορούσαν να κατευθύνουν τους ασθενείς τους στον γιατρό. Για να πετύχει μία τέτοια ενέργεια θα πρέπει ο γιατρός να στοχεύει σε γιατρούς διαφορετικής ειδικότητας που λειτουργούν συμπληρωματικά στην δική του (π.χ. ένας παιδίατρος θα μπορούσε να δικτυωθεί με μαιευτήρες-γυναικολόγους), σε μη ειδικούς ιατρούς (π.χ. ένας γαστρεντερολόγος να δικτυωθεί με γενικούς ιατρούς) ή ακόμη και σε φαρμακοποιούς οι οποίοι δέχονται καθημερινά έναν μεγάλο αριθμό ασθενών που αναζητούν συμβουλές υγείας.

Η τρίτη πλατφόρμα (YouTube) δίνει στον γιατρό την δυνατότητα να εκμεταλλευτεί την δύναμη της εικόνας. Ο γιατρός μπορεί να αποκτήσει το δικό του κανάλι, μέσω του οποίου οι υποψήφιοι πελάτες – ασθενείς του θα έχουν την δυνατότητα να παρακολουθήσουν συμβουλές υγείας, προτεινόμενες θεραπείες και εξελίξεις στον ιατρικό τομέα από τον ίδιο τον γιατρό. Πρόκειται για έναν πολύ άμεσο τρόπο προβολής, ο οποίος μπορεί να ενισχύσει πολύ την εικόνα του!

 

4. Αξιοποίηση του email marketing

Ένας πολύ καλός τρόπος τόσο για τη διατήρηση επαφής με τους ασθενείς, όσο και για την ενημέρωσή τους είναι το email marketing. Οι περισσότεροι γιατροί αποφεύγουν να συλλέξουν τα email των ασθενών τους είτε λόγω του υπερβολικού φόρτου εργασίας τους, είτε επειδή δεν επιθυμούν να μπουν σε μία τέτοια διαδικασία, είτε επειδή δεν αντιλαμβάνονται την αξία μίας τέτοιας κίνησης. Όμως η συλλογή των email των ασθενών και η αποστολή ηλεκτρονικών newsletter μπορεί να λειτουργήσει ευεργετικά στην φήμη του γιατρού.

Η πρόσβαση ενός ιατρού στα email των ασθενών του, του δίνει την δυνατότητα να επικοινωνεί μαζί τους σε τακτά χρονικά διαστήματα μέσω των newsletter που αναφέραμε παραπάνω. Τα newsletter μπορούν να περιλαμβάνουν εξελίξεις στον χώρο της υγείας, συμβουλές, νέα από το ιατρείο του γιατρού και πιθανόν άλλα θέματα που να ενδιαφέρουν την πελατεία του γιατρού και σχετίζονται με το επάγγελμα του.

Στέλνοντας email μέσα από ειδικές πλατφόρμες ο γιατρός μπορεί να μετράει την αποδοτικότητα της κάθε καμπάνιας όπως για παράδειγμα πόσοι και ποιοι ασθενείς ανταποκρίθηκαν (δηλ. άνοιξαν το email), σε ποια θέματα έδειξαν μεγαλύτερο ενδιαφέρον και πού έκαναν «κλικ».

Ενώ σαν διαδικασία μπορεί αρχικά να φαντάζει δύσκολη και χρονοβόρος, τα πρώτα αποτελέσματα θα δείξουν στο γιατρό ότι είναι μία καλή επένδυση. Επίσης, το περιεχόμενο του newsletter του μπορεί να διαμοιραστεί από τους ασθενείς του στον κύκλο τους και έτσι να επεκτείνει και το δίκτυό του.

 

5. Επιλογή ειδικού συμβούλου που να γνωρίζει το ιατρικό marketing

O ρόλος του συμβούλου ιατρικού marketing είναι πολύ σημαντικός. Εφόσον αυτός ο σύμβουλος είναι πιστοποιημένος από την Google και συνεργάζεται μαζί της (δυστυχώς στην χώρα μας δεν είναι πολλοί) θα μπορεί να αναφέρει με ακρίβεια στο γιατρό πόσες αναζητήσεις γίνονται με τον εκάστοτε όρο, να του δώσει μία εκτίμηση σε ποια θέση μπορεί να εμφανιστεί η ιστοσελίδα του και έτσι να συμπεράνει πόσες επισκέψεις θα έχει η ιστοσελιδα του. Με αυτόν τον τρόπο ο γιατρός λαμβάνει αποφάσεις βασιζόμενος σε πραγματικά δεδομένα και όχι στην αίσθηση ή στο ένστικτό του οποιουδήποτε συμβούλου. Το ιατρικό marketing τείνει να εξελιχθεί σε επιστήμη και γι’ αυτό πρέπει να βασίζεται σε στοιχεία και όχι σε εμπειρικά συμπεράσματα.

Επιπλέον,οι ενέργειες SEO απαιτούν υπομονή και χρόνο. Είναι πολύ δύσκολο μία ιστοσελίδα να κερδίσει άμεσα μία θέση στις πρώτες σελίδες των μηχανών αναζήτησης. Γι’ αυτό ένας γιατρός θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικός όταν κάποιος σύμβουλος του υπόσχεται «άμεσα» ή «πολύ γρήγορα» αποτελέσματα. Χρειάζεται μεθοδικότητα, συνεχής έλεγχος και βελτιστοποίηση για να έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Βλέπετε λοιπόν ότι το marketing είναι απαραίτητο για το σύγχρονο γιατρό και μπορεί να έχει πολλά ωφέλη για την εξέλιξή του! Αξίζει να το ερευνήσετε και να επενδύσετε σε αυτό!

 

 

Επικοινωνήστε

Χάλκης 5, Νέο Ηράκλειο, Αττική

  • dummy2102838009

  • dummy2102838091

  • dummy info@logicsoft.gr

NEWSLETTER

Εγγραφείτε στη λίστα μας για να λαμβάνετε ενημερώσεις
Please fill the required field.

Search