Το SEO (βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης), αποτελεί για πολλούς επαγγελματίες στο marketing ένα στοιχείο ιδιαίτερα περίπλοκο και σχετικά άγνωστο. Ωστόσο, τα βασικά του στοιχεία είναι σχετικά απλά και το υπόβαθρο στο οποίο στηρίζονται είναι αρκετά στερεό. Ας δούμε λοιπόν τα τα πιο σημαντικά στοιχεία SEO στη σελίδα και πώς να τα εφαρμόσετε στη στρατηγική marketing σας.
1. Το περιεχόμενο της σελίδας
Το περιεχόμενο της σελίδας, επομένως, το αντίγραφό της, είναι το πιο κρίσιμο μέρος του SEO. Λάβετέ το υπόψη σας πριν ξεκινήσετε να επεξεργάζεστε πιο τεχνικά θέματα. Δεν υπάρχει ακριβής αριθμός για το πόσες λέξεις-κλειδιά και σε ποια πυκνότητα να τις τοποθετήσετε στο κείμενο. Πιθανότατα θα βρείτε διαδικτυακούς οδηγούς που σας λένε το αντίθετο, αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις, αυτοί οι τύποι δεν έχουν νόημα. Είναι προτιμότερο να αγνοήσετε τους κανόνες που διαβάζετε και να γράφετε φυσικά για τους χρήστες σας.
Αυτό μπορεί να φαίνεται λίγο αντιφατικό, επειδή σημαίνει να βελτιστοποιήσετε χωρίς να χρησιμοποιήσετε συγκεκριμένα κόλπα βελτιστοποίησης. Εξετάστε όμως το ακόλουθο παράδειγμα για να καταλάβετε καλύτερα: φανταστείτε ότι πουλάτε μαύρα και καφέ τραπεζάκια κουζίνας και όταν γράφετε για αυτά, πιθανότατα αναφέρετε τα χρώματα μερικές φορές. Τι γίνεται όμως αν οι πελάτες σας αναζητούν σκούρα τραπέζια; Εξετάστε το ενδεχόμενο να αλλάξετε ορισμένες από τις εμφανίσεις της λέξης “μαύρο” με τη λέξη “σκούρο” για να προσεγγίσετε τους πελάτες με τους όρους που κάνουν αναζήτηση.
2. Ετικέτα τίτλου (title tag)
Η ετικέτα τίτλου που αποτελείται από λέξεις-κλειδιά είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες που επηρεάζουν την κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης. Ο ίδιος ο τίτλος ενημερώνει τους χρήστες και τις μηχανές αναζήτησης σχετικά με τη σελίδα. Παρόλο που οι χρήστες δεν βλέπουν αυτό το κείμενο απευθείας στη σελίδα επειδή είναι τοποθετημένο στον κώδικα, οι μηχανές αναζήτησης μπορούν να το διαβάσουν και θα το εμφανίσουν στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης (SERP).
Σημείωση: Η ετικέτα τίτλου δεν χρησιμοποιείται μόνο από τις μηχανές αναζήτησης, αλλά και από λογισμικό που διαβάζει σε άτομα με ανάγκες προσβασιμότητας ή χρειάζονται βοήθεια ανάγνωσης.
Βέλτιστες πρακτικές για την ετικέτα τίτλου:
● Κάθε σελίδα πρέπει να έχει ακριβώς ένα σύνολο ετικετών τίτλου.
● Ο τίτλος πρέπει να αναγράφεται με τρόπο σχετικό στη σελίδα.
● Θα πρέπει να περιλαμβάνει λέξεις-κλειδιά στόχευσης. Ωστόσο, μην προσπαθήσετε να βάλετε πάρα πολλές λέξεις-κλειδιά στον τίτλο. Μια λέξη-κλειδί στόχευσης μαζί με το περιγραφικό κείμενο για μια σελίδα είναι αρκετή.
● Το μέγιστο μήκος της ετικέτας τίτλου είναι 600px, που ανέρχεται σε περίπου 70 έως 80 χαρακτήρες. Αλλά δεν συνιστάται να εστιάζετε σε χαρακτήρες, γιατί σε ορισμένες περιπτώσεις, ένας ακόμη μεγαλύτερος τίτλος ενδέχεται να ταιριάζει στα SERP. Για να δείτε αν ο τίτλος ταιριάζει σε όλες τις μηχανές αναζήτησης, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα εργαλείο προεπισκόπησης SERP.
● Η ετικέτα τίτλου δεν πρέπει επίσης να είναι πολύ σύντομη. Αν είναι μόνο, ας πούμε, μήκους 200px, πιθανότατα δεν αξιοποιείτε πλήρως τις δυνατότητές του.
3. Μετα - περιγραφή (meta description)
Η μετα -περιγραφή έχει πολλά κοινά με την ετικέτα. Ιδού οι διαφορές. Πρώτον, η μετα -περιγραφή δεν είναι ένας από τους παράγοντες κατάταξης. Ωστόσο, ενδέχεται να επηρεάσει την αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων στα αποτελέσματα αναζήτησης, η οποία θα επηρεάσει την κατάταξη. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο συνιστάται να μην παραμελείτε το αντίγραφο της μετα -περιγραφής.
Τον Δεκέμβριο του 2017, η Google αύξησε το μήκος της μετα -περιγραφής για επιτραπέζιους υπολογιστές από 920px σε 1.750px ή 320 χαρακτήρες. Τώρα είναι σχεδόν διπλάσιο, οπότε έχετε πολύ περισσότερο χώρο για να τραβήξετε την προσοχή των δυνητικών πελατών σας. Μερικές φορές, πρόσθετοι χαρακτήρες μπορούν να χωρέσουν στα SERP (αποτελέσματα αναζήτησης), γι 'αυτό συνιστάται η χρήση εικονοστοιχείων και όχι ο αριθμός των χαρακτήρων.
Βέλτιστες πρακτικές για τις μετα-περιγραφές:
● Κάθε σελίδα πρέπει να ορίζει ακριβώς μία μετα -περιγραφή.
● Η μετα -περιγραφή θα πρέπει να γράφεται με τρόπο σχετικό στη σελίδα.
● Θα πρέπει να περιλαμβάνει λέξεις - κλειδιά στόχευσης.
● Το μέγιστο μήκος της μετα -περιγραφής είναι 1.750 px ή 320 χαρακτήρες για επιτραπέζιους υπολογιστές.
● Το μέγιστο μήκος της μετα -περιγραφής είναι 1350 px ή 230 χαρακτήρες για κινητά. Είναι σημαντικό να γνωρίζετε πόσο μέρος της επισκεψιμότητάς σας προέρχεται από κινητά ώστε να βελτιστοποιήσετε σωστά με βάση το πού οι πελάτες σας αλληλεπιδρούν περισσότερο με το περιεχόμενό σας.
● Η μετα -περιγραφή δεν πρέπει επίσης να είναι πολύ σύντομη. Αξιοποιήστε πλήρως τις δυνατότητές του.
● Το γράφετε για τους πιθανούς πελάτες σας και όχι για εσάς. Αντί να “καυχηθείτε” για τον εαυτό σας, γράψτε για το τί μορούν να κερδίσουν οι πελάτες.
● Χρησιμοποιήστε μια παρότρυνση για δράση στο αντίγραφο όπως "Ανακαλύψτε, δοκιμάστε, δοκιμάστε, δείτε ..."
4. URLs
Η ρύθμιση διευθύνσεων URL για ολόκληρο τον ιστότοπό σας μπορεί να είναι μια πολύ περίπλοκη δραστηριότητα. Εάν είστε νέοι στο SEO, συνιστάται να ζητήσετε τη βοήθεια επαγγελματιών ειδικών στο SEO, μαζί με ειδικούς του UX. Εάν έχετε έναν πιο περίπλοκο ιστότοπο, μόλις ρυθμίσετε τη δομή της διεύθυνσης URL, θα είναι δύσκολο να την αλλάξετε στη συνέχεια και μπορεί επίσης να βλάψει την κατάταξη.
Γενικά, υπάρχουν μερικοί κανόνες που πρέπει να ακολουθήσετε κατά τη δημιουργία μιας νέας διεύθυνσης URL:
● Το URL πρέπει να είναι σύντομο.
● Δεν πρέπει να αποτελείται από υπερβολικούς αριθμούς ή σύμβολα.
● Θα πρέπει να περιλαμβάνει λέξεις-κλειδιά στόχευσης.
● Για παράδειγμα, όταν δημιουργείτε τακτικά νέο περιεχόμενο στον ιστό, όπως άρθρα σε blog, μπορείτε να επηρεάσετε μια διεύθυνση URL αμέσως.
Είναι συνήθης πρακτική ένα URL να έχει ρυθμιστεί από προεπιλογή σύμφωνα με το όνομα του άρθρου. Εάν πρόκειται για την περίπτωσή σας, πιθανότατα καταλήγετε σε ένα άσκοπα μεγάλο URL, το οποίο δεν εμφανίζεται πλήρως στα SERP και ενδέχεται να μην περιλαμβάνει καν τις σχετικές λέξεις -κλειδιά.
5. Επικεφαλίδες (headings)
Η δομή επικεφαλίδας στον ιστό αντιπροσωπεύεται από ετικέτες <h1> - <h6>. Είναι απαραίτητο να υπάρχει αυτή η δομή, επειδή βοηθά τόσο τις μηχανές αναζήτησης όσο και τους χρήστες να κατανοήσουν το πλαίσιο του ιστού.
Η πιο σημαντική από αυτές τις ετικέτες είναι η επικεφαλίδα h1, η οποία συνιστάται να χρησιμοποιήσετε για κάθε σελίδα σας. Μαζί με τον τίτλο, λέει στη μηχανή αναζήτησης τι είναι μια σελίδα και είναι επίσης ένα εργαλείο προσβασιμότητας για άτομα που είναι τυφλά ή χρειάζονται βοήθεια ανάγνωσης.
Ακόμα κι αν δεν χρησιμοποιείτε υπότιτλους στο κείμενο, θα πρέπει τουλάχιστον να τοποθετήσετε την ετικέτα <h1> εκεί.
Βέλτιστες πρακτικές για τα Η1:
● Θα πρέπει να υπάρχει ακριβώς ένα h1 σε κάθε σελίδα.
● Το h1 πρέπει να είναι μοναδικό.
● Θα πρέπει να περιλαμβάνει σημαντικές λέξεις -κλειδιά.
● Το h1 θα πρέπει να περιγράφει τι είναι η σελίδα.
● Δεν υπάρχει όριο pixel ή χαρακτήρων, αλλά προσπαθήστε να το κρατήσετε σύντομο.
6. Εσωτερικοί σύνδεσμοι (internal links)
Η εσωτερική σύνδεση εντός της σελίδας σημαίνει ότι καθιστάτε όλες τις σελίδες προσβάσιμες τόσο για τις μηχανές αναζήτησης όσο και για τους χρήστες. Οι εσωτερικοί σύνδεσμοι περνούν επίσης την αξία από τη μια σελίδα στην άλλη. Ονομάζεται link equity (ή "link juice"). Πιο απλά, σημαίνει ότι όσο περισσότεροι εσωτερικοί σύνδεσμοι οδηγούν στον συγκεκριμένο ιστότοπο, τόσο περισσότερη αξία αποκτά για τις μηχανές αναζήτησης και τόσο πιο προσιτός είναι για τους χρήστες.
Βέλτιστες πρακτικές εσωτερικής σύνδεσης:
● Βεβαιωθείτε ότι όλες οι σελίδες σας σχετίζονται μεταξύ τους. Αυτό σημαίνει να υπάρχει τουλάχιστον ένας σύνδεσμος που αναφέρεται σε αυτό.
● Μην υπερσυνδέετε. Όσο περισσότερες σελίδες αναφέρετε, τόσο λιγότερη εξουσία θα λάβουν. Εξετάστε ποιες σελίδες είναι πραγματικά σημαντικές και συνδέστε τις μόνο αυτές.
● Είναι καλή πρακτική να γράφετε λέξεις-κλειδιά στόχευσης μέσα στο anchor text όταν αναφέρεστε στη συγκεκριμένη σελίδα. Θα βοηθήσει τη μηχανή αναζήτησης να κατανοήσει καλύτερα τι είναι η σελίδα. Αλλά μην το βελτιστοποιείτε υπερβολικά. Γράψτε φυσικά.
Ακολουθώντας μερικούς απλούς κανόνες, θα είστε στο σωστό δρόμο για να βελτιστοποιήσετε το on-page SEO σας σε χρόνο μηδέν.